søndag 5. mai 2013

Syr litt her og litt der.

Dette er et ferdig trykket stoff som jeg fikk etter et dødsbo i fjor når jeg ventet på at quiltemaskinen skulle komme, nå er teppet quiltet og levert tilbake til familien det kom fra og snart kommer det en liten som skal få det. Hyggelig å få stoffer jeg kunne øve meg på, og koselig å sende tilbake noen minner.

Et hjertelig resteteppe.

Handy women, her har jeg montert arbeidsbord. Litt høyt til kuttebord, men ypperlig til å stryke store tepper på. La på litt dekateringsfilt og vips så har jeg strykebord på 1,5m og 0,75 m bredde. Supert. må bare passe på at det ikke ligger for mye fukt igjen etterpå.


Atter et hjerteteppe.

Endelig kom det en løper på salongbordet, måtte selvfølgelig quilte den
i longarmen.



2 kommentarer:

  1. Du quilter så nydelig hjertemønster, Ellen! Det strykrbordet så kjekt ut, godt med stor arbeidsflate!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Arbeidsbordet var kjempegreit. Kan legge ut tepper i full bredde og stryke det. Greit til å ha til kuttebord til små ting, men ikke hele tepper. Da ble det for høyt.

      Slett